Samlingslokal
Brf Regnbågen tillhandahåller denna samlingslokal till mycket låg hyra. Den låga hyran förutsätter dock att medlemmarna och gästerna själva ansvara för städning och skötsel av lokal och inventarier. Därför är det viktigt att du som gäst ser till att lämna lokalen i lika bra eller bättre skick som när du kom. Läs igenom instruktionerna innan du använder lokalen.
Lokalen rymmer ca 24 personer vid 4 bord om 6 personer. Två extra bord, fyra klaffstolar samt två barnstolar finns. Porslin mm finns till 30 personer.
Bokning
Lokalen är tillgänglig med två bokningsbara pass per dag. Bokningen sköter du i vår bokningsapp eller på informationstavlorna och dörren öppnar du med din tagg. Lokalen är tillgänglig för bokning 50 dagar fram i tiden. Du kan ha max 2 pass bokade i taget.
Priser:
300:-/Bokning
Betalning:
Räkna ut hur stort belopp du ska betala, dvs hyra plus eventuell försvunnet/förstört husgeråd. Beloppet sätts in på vårt bankgiro 5264-1966, märk talongen med "2024, Lokal, Ditt namn". Senast sju dagar efter användandet ska du ha betalat in beloppet.
Visa hänsyn - tänk på dina grannar
Lokalen är delvis ljudisolerad, detta till trots bor det grannar direkt ovanför samlingslokalen. Därför gäller samma regler för störande ljud i lokalen som i huset i övrigt. Högt ljud från musik eller fest får ej ske efter följande tider: Söndag till torsdag efter 22:00, samt fredag och lördag efter 24:00. Ej heller före kl 07:00 vardagar, samt 09:00 lördagar och helgdagar.
Var aktsam om lokalen!
Renoveringen och möbleringen av samlingslokalen är gjord med våra gemensamma medel. Var därför lika rädd om den som du är om ditt egna. Vi hoppas att du kommer att ha nytta och nöje av lokalen i många år framöver.
Skötsel
När du kommer
Inventera lokalen
Lokalen är försedd med en bestämd mängd inventarier. Räkna av innan du börja använda lokalen och igen när du lämnat den. Till din hjälp finns en ifyllbar inventarielista i ena köksskåpet. Har något gått sönder eller försvunnit betalar du in beloppet tillsammans med din hyra. Du ska också meddela föreningen vad som fattas så att vi kan fylla på med nytt. Gör det genom att lämna in inventarielistan till vicevärdsexpeditionen efter att du använt lokalen.
Om det inte är rent eller saknas saker när du kommer, kontakta föreningen så vi kan påtala detta för de som använt lokalen före dig. Var noga med att tala om vad som saknades/var ostädat och när du använt lokalen.
Wifi & kabel-TV
Vår ambition är att denna lokal ska kunna användas för samvaro och gemenskap. Det finns därför, just nu, varken Wifi eller kabel-TV i lokalen. Du är naturligtvis fri att använda egna streamingtjänster.
När du lämnar
Städa kök
Diska och ställ i ordning porslin mm på rätt plats i skåp och lådor, töm diskmaskinen och rengör filtret. Töm och gör rent spis, micro och kyl. Gör rent diskbänk. Våttorka golv. Töm sopkorgar och släng soporna i våra miljörum.
Städa allrum och hall
Ställ tillbaka möblerna enligt skissen på väggen. Våttorka eller dammtorka alla ytor. Dammsug och våttorka golven. Om du öppnat fönster eller dörrar ska du se till att dessa är stängda och låsta.
Städa toalett
Gör rent toalett och handfat. Torka alla ytor och våttorka golven. töm sopkorg. Skölj ur använda moppar och trasor ordentligt och ställ/häng dem så de kan torka.
Övrigt innan du lämnar
Saknas det rengöringsmedel, mopp, trasor, toapapper, dammsugarpåsar eller annat, är något trasigt eller inte fungerar skicka ett mail eller ring till föreningen så att vi kan åtgärda det. Se nedan för e-post och telefon.
Glöm inte lämna in inventeringslistan till vicevärdskontoret, Jutevägen 20 efter din bokning!
Misskötsel
Lämnas lokalen ostädad kommer den att städas av föreningen, kostnaden för detta kommer att debiteras den som hyrt lokalen med 2,500 kr, vilket är vår faktiska kostnad. Saknas inventeringslistan räknas inventarierna av föreningen, du debiteras då för saknat gods plus 300 kr i hanteringsavgift.
Missköter du dina åtaganden kan du bli avstängd från framtida bruk av lokalen.
Möblering
Extra möbler
Klaffbord: Fälls ihop och skjuts in under soffan.
Klappstolar: Fälls ihop och ställs vid ytterväggen vid köket.
Barnstolar: Ställs vid ytterväggen vid köket.